Stellantis се връща към ДВГ с 4-цилиндров агрегат с 324 к.с.

Той е по-мощен от V6 модела, който ще замени

Мартин Дешев,
stellantis hurricane двигател

Stellantis

Stellantis прави смела инженерна промяна – иска да забравите стария V6 в полза на новия им четирицилиндров двигател, Hurricane 4 Turbo. Този ход сигнализира, че дори когато автомобилните производители инвестират в електрификация, двигателите с вътрешно горене остават в играта, но по-интелигентни и по-ефективни.

Този нов 2.0-литров двигател е проектиран да бъде универсалният работен кон на гамата Stellantis, официално заменяйки почитания 3.6-литров Pentastar V6, съобщава CarScoops. Hurricane 4 Turbo налага намаляване на обема, но въпреки това драстично превъзхожда предшественика си.

С мощност от 324 конски сили и 450Nm въртящ момент, той осигурява значително увеличение спрямо 293 к.с. и 293Nm на V6. Освен чистата мощност, новият двигател обещава 10% по-добра икономия на гориво, като същевременно осигурява 20% повече мощност в сравнение със съществуващия четирицилиндров двигател на компанията.

Тази впечатляваща ефективност се постига чрез нов дизайн, изпълнен с модерни технологии. Ключът към неговата производителност е технологията на горене Turbulent Jet Ignition (TJI), която използва предкамерна свещ, за да осигури по-бързо и по-пълно изгаряне на горивната смес.

Допълнителни иновации включват турбокомпресор с променлива геометрия, работа по цикъла на Милър и сложна система за двойно впръскване. Двигателят е оборудван и с турбокомпресор с променлива геометрия, който осигурява силен въртящ момент дори при ниски обороти.

Едно от най-интригуващите неща за Hurricane 4 Turbo е колко е гъвкав: Stellantis планира да го използва в няколко архитектури на силови агрегати - чисто бензинови, хибридни и plug-in. Това го прави силен кандидат за широка гама от бъдещи модели, не само за традиционните автомобили с двигатели с вътрешно горене.

За да се намали износването и да се подобри издръжливостта, двигателят е с лек алуминиев блок и алуминиева цилиндрова глава. Отворите на цилиндрите са покрити с помощта на технологията Plasma Transfer Wire Arc (PTWA), което осигурява по-голяма устойчивост на износване без добавяне на тегло.

Моментът на тази инвестиция подчертава стратегията на Stellantis да използва високоефективните платформи с двигатели с вътрешно горене като основа за следващото поколение електрифицирани превозни средства. Дебютирайки в Jeep Grand Cherokee 2026, този двигател се очаква да бъде внедрен в широка гама от глобални продукти на Stellantis, което доказва, че в обозримо бъдеще двигателят с вътрешно горене ще остане централен в плановете на компанията.

коли автомобили двигател с вътрешно горене Stellantis